THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Anjuran : Petareka [s] sdn. bhd

Tarikh : 14 hingga 17.05.2010 [4 hari]
Tempat : Clark, Manila
Jumlah : 9 orang [2 adalah tetamu undangan]....

Tepat jam 12, kami seramai 7 orang dari petareka [selepas bekerja pagi] terus bergerak ke Air Port Air Asia di tanjung aru, kota kinabalu... di sana 2 orang gadis sedang menunggu kami... kerana kami seramai 9 orang akan bergerak pergi ke Clark selama 4 hari.

Dalam penantian untuk menaiki kapal terbang, kami sempat bercerita di dalam bilik boarding.. terasa tak sabar untuk ke tempat tujuan... hehehehe...

Tepat jam 1.40pm [jam Malaysia] kami berlepas dari lapangan terbang Kota kinabalu menuju ke Lapangan terbang Clark, Manila. Syukur kerana cuaca sangat cerah pada petang itu. makanya penerbangan pun lancar tanpa sebarang gangguan cuaca [hujan]... sempat menjamu selera di dalam kapal... fuhh~~!.. mahal gila nasi gorengnya... RM9.... mataiii... kalu setiap minggu naik air asia kompom benkrap la jadinya kalau makan di dalam kapal...huhuhu...

Ok la.. senang cerita, kami sampai di Lapangan Terbang Macapagal Clark dalam jam 3.45pm. Fuh.. panas betul ohh... sekali imbas, lapangan terbang di sana kecil... tiba2 pula dalam hati ku.. terus rasa BANGGA dengan lapangan terbang Kota Kinabalu... hehehehe...[betul serius nie... kecil dan... emmm....]..... to be continue.........................

Di sana, ada bas sudah di luar Lapangan terbang... nama pemandunya ialah JEFRY... kami di bawa terus menuju ke lokasi HOTEL kami di Makati, Manila..di mana ada 2 jam perjalanan dari Clark ke Makati.. huh.. jauh jg tau... sempat lagi tidur dalam bas... sayang tak dapat menikmati pemandangan semasa dalam perjalanan menuju ke tempat lokasi hotel... [xpa la ROSSE... yang penting ko sudah menjejaki kaki di MANILA..hanya yang TERPILIH ROSSE..]....

Kami di bawah ke satu kawasan... kawasan ini sungguh mengerunkan... [betul aku cakap..gerun]... apa tak nya.. di mana-mana kedai di kawasan itu ada jual 'PIG'...haiyooo.. kiri kanan depan belakang semua 'PIG'.. seram aku cakap... tak percaya...[arr malas la mau aplod pic dia.. geli eiii]...

adehh... penat aku.. to be continue laaaaaaaaaaa

Aku,
Rosse@yeokok,
(19.05.2010, Rabu - 22.59pm)

sambungannnnnnnnnnnnnnn.......................
(20.05.2010, Khamis)

Kami sampai hotel Executive Plaza sekitar jam 6pm... di sana kami check in dan terus masuk bilik masing2... tak sangka.. bilik yang kami tempah itu 'besar' seperti yang kami inginkan... huhuhu... sepatutnya bilik kami ada 3 katil sebab kami seramai 3 orang akan berada di dalam bilik itu selama 4 hari.. malangnya bilik tu cuma untuk 2 orang sahaja..... paling kasihan bila housekeeping hantar 'katil pesakit' dalam bilik kami... dan paling sandi...'aku la pesakit' itu... :(((... apa punya hotel..haiyaaaaaaaaa

Tidak membuang masa, kami terus bergerak menuju ke LOKASI utama 'Robinson-Pusat belih belah' yang tengah hangat 'MEGA SALE'... mataiiiiiiiiiiiii... 1st day pun sudah kuyak.... suma $$ terbang.. haiyaaaa... bikin takut tu tempat... >.<

Setelah penat jelajah 'Robinson' kami bergerak pulang ke hotel sekitar jam 11pm... fuhh~!!.. penat gila... tapi paling sandi.. tiba masa untuk 'dinner' kami yang hanya 2 orang muslim yg turut serta dalam trip ini terpaksa jelajah tempat shoping ini untuk mencari makanan HALAL... haduiiiiiiiiii.. semua jual 'PORK' woo... apa macam?... kedai 'KEPCY' dia pun ada jual... kasian kami... Y_Y... sampai kawan pun makan BURGER seja la...hohohoho...

siap laporan untuk hari pertama di Makati, Manila..................

Aku,
Rosse@yeokok,
(20.05.2010, Khamis - 13.57pm)