THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Tuesday, June 29, 2010

Campaign Hutan Lipur Kawang, Papar.

[[ PART I ]]

Lokasi : Hutan Lipur Kawang
Tempat : Papar
Ahli : meNu team
Jumlah : 12 orang
(Sairul aka PG, Nurul aka PP, Brenda aka NOT, Aziani aka RATU LG2, Shah aka KUNG2, Donald aka DON, Maxmillan aka GUN, Amirah aka Mira, M.Khairil aka Majal, Elizabert aka Miow, Suziela aka Detz
Tarikh : 19 & 20.June. 2010 (sabtu dan ahad)
Event : campign

19.06.2010 (Sabtu)

meNu Team [ freestylE ]

[ di sertakan sedikit gambar untuk tatapan bersama... ]
p/s : JANGAN CONTENG!

Perancangan sebulan yang lalu akhirnya berjaya di laksanakan oleh TEAM meNu. Satu lagi aktiviti yang berjaya ialah CAMPIGN di Hutan Lipur Kawang, Papar.

1. Sekitar jam 10am, bertolak dari Kota Kinabalu menuju ke lokasi mengambil masa selama 1 jam. bagaimanapun sedikit terlambat ke Kawang kerana beberapa sebab. Antaranya :

* Kasih minum kereta
* Kasih tarik kereta yang masuk lubang sana depan GIANT. semua endak kuat.. haiyaaaaa
* Bergambar2 depan GIANT PutatanG

...surung..angkat.... gomooo... chayo chayo...

... lady meNu ...

2. Semasa ketibaan kami d Kawang, Tuan Kung2 aka Shah sudah menanti di pintu gerbang. Dan kepten meNu terus bersemangat ke KAUNTER pertanyaan untuk urusan jual beli TIKET. Dan kami yang lain... apa lagi... FREESTYLE maaa.... bergambar terus. 1... 2... 3.... CAKK!

... Tuan Kepten Shah aka Kung2 [ sedia memberi perkhidmatan ] ...

... semasa di kaunter PERTANYAAN menanti jawapan dari tuan rumah ...

3. Berkumpul di rumah kediaman tuan Kung2 sambil mengisi perut yang kekosongan akibat JIWA KACAU tidak ada sarapan pagi... :3. Sambil kasih abis minuman Kung2, sambil makanG2, bercerita yang tiada ENDING STORY.... dan STOP dalam jam 1.45pm. !.. Tamat.

... Kesampaian juga di depan rumah TUAN RUMAH ...

... mengisi perut di rumah tuan KUNG2 ...

4. Bersiap sedia untuk aktiviti HIKING / Jungle Tracking. Tuan kung2 cakap bersedia untuk bertemu dengan SAUDARA2 di hutan... [ alamak.... ] ...sebelum itu AKTIVITI bebas... freestylE maaaaa... bergambar2 kasih abis batery kamera BELIAU.

... eyahhhh, mari kita mendaki BUKIT ...

Tuan Kung2 cakap JUMPA di air Terjun.... kami berjalan penuh semangat menuju ke AIR TERJUN... di manE?..... >.<... air terjunnya di manE?... adEr.. rupa2nya..... emmm.. endak kuat air terjunnya... tapi yang pasti ia menjadi lokasi kami Istirehat sebelum aktiviti sebenar di lancarkan sebentar lagi.... freestyle...bergambar2 maaaa

5. Pacat! Itulah pesanan dari tuan Kung2.
* Jangan sentuh Daun!
* Jaga2 Pacat!
* Yang jalan paling depan 100% di hinggapi PACAT!

6. Perjalanan kami sungguh mencabar.. amat mencabar!... sebabnya,
* Hutan - mimang pun kawasan hutan
* Hujan - mimang pun musim hujan
* Pacat - paling di geruni ahli meNu
* Pokok - banyak tumbang kasau perjalanan kami. byk LonGCUT punya jalan kami lakukan.. haiyaaaaaa!
* Gua Kelawar - kami jumpa di tengah jalan
* PUNCAK - Bilang Kepten KUNG2 'paling puncak yang ada lagi TERpuncak'

... kepenatan dan berehat dan berPOSING ... freestylE maa ...

... suatu lokasi yang Tuan kung2 cakap, perjalanan ke PUNCAK masih jauh ... [haih (-_-)")

... Cabaran yang berjaya di lalui dengan cemerlang oleh team meNu ...

... Gua kElawar Bilang c Kung2 ...

... Puncak yang berjaya di Tawan, fuh! pEnat kata mErEka ...

... Puncak Hutan Lipur Kawang yg berjaya di tawan oleh team meNu ...

7. Kami Jumpa macam2. Gua kelawar, pacat, semut, burung, dan macam-macam adEr... dan terlalu banyak pula yang mengalami macam2 kejadian.. di hinggapi pacat, tergelincir, jatuh, penat, dan eyahhh macam-macam adEr lagi.

8. Kami sampai ke satu lokasi terakhir sebelum kami kembali ke tapak perkhemahan. iaitu sebuah Kebun GETAh. di sana kami berehat kerana tahap kepenatan semua ahli suda sampai ke -0.15'. dan di sana juga, kami melepaskan kegembiraan yg tidak terhingga... ketawa saja la.... sebab semua MAJAL kan.... PALING MAJAL...freestylE maaa... juga ambil gambar banyak2... peluang hanya sekali.

... Lokasi terakhir [ kebun gEtah Pak Mat ] berehat, minum, bergambar dan BERUCAP ...

9. Maka itu kami pun kembali ke tapak khemah. [ingatkan dekat sudah dari kebun getah, wupa2nya... aiyakkkk ]... (-_-)

dan PENAT!.......... to be continue........................

Tapi paling best. Kerjasama dari semua ahli amat baik. TERIMA KASIH ya ^_^

Sekian,

Rosse@yeokok
(30.06.2010, Rabu - 16.41pm)

[Terlalu banyak cabaran yang kami lalui.. dan hanya yang menyertai camping ini sahaja yang maha mengetahui. kerana itu adalah KENANGAN TERINDAH kami semua. ^_^ ]

DaLink Freestyle said...

neh kali d mention nama sbnr :3.. ndak pa yg penting njoy.. paling pengatasan..huehuheuheuheu.. nice story ratu tsentuh anak atiku mbacanya..

Anonymous said...

ya2 aku pn tertauch,... teringat2 terus masa kejadian 2.. GUD,, CREADIT TO YEOKOK...5 star..