THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Tuesday, August 3, 2010

Bantulah aku berdoa untuk dirinya MAMIN BIN SOPIRI

28.07.2010 [rabu - 2.30pm]

aku menerima panggilan dari abangku di kg mengatakan abang ipar kemalangan motor dan kini berada dalam keadaan kritikal di SMC, Kota Kinabalu. OMG!!... aku terkejut... sungguh!... jantung ku terus berdegup laju. kenapa tiba-tiba2... ya ALLAH... benarkah apa yang aku dengar dari panggilan telefon abang ku itu?.. (Y_Y)

Aku yang masih tidak mempercayainya terus menghubungi kawanku yang sememangnya berkerja di SMC... aku tanya adakah seorang pesakit kemalangan masuk hospital ini... dan jawapannya membuat hatiku bertambah resah, sedih yang teramat...dan hampir menangis...katanya 'ADA' dan telah masuk SMC dalam jam 6 lebih pagi... ya ALLAH... apakah dugaanmu ini?.... (T_T)

Hati ku benar-benar terkejut saat menerima panggilan itu dan kesahihannya dari mulut kawanku sendiri. aduh...... ianya satu dugaan yang paling kuat... di saat semua umat islam sedang dalam persediaan menyambut bulan ramadhan ogos ini... ya ALLAH, kuatkan semangat hambamu ini.

29.07.2010 [khamis - 12.45pm] SMC

Tengah hari itu, aku dan abangku sabilin pergi melawat abang iparku di SMC... di sana, ada kazennya menemaninya dan kawannya yang sama-sama membonceng motor pada hari dia kemalangan.

Kami masuk ICU dan mencari abg ipar... pusing punya pusing... kali ke-3 baru kami jumpa dia.. astaga!... OMG! diakah ini?.. ya ALLAH, sekali lagi dugaanmu sungguh kuat. [aku hampir pengsan melihat keadaannya yang berbaring di temani oleh hos-hos perubatan] juga keadaan kepalanya.... uhhh...luluh hatiku.... tolong berikan ku kekuatan untuk menghadapi semua ini... di depan mata ku ya ALLAH..

~~ keadaannya pada hari ke-2 dia di masukkan di ICU SMC ~~

Keadaannya begitu sayu sekali. aku hanya mampu lihat dari kejauhan dan berdoa semoga dia cepat sembuh. amin... walaupun aku tabah, namun hatiku tetap tidak dapat menerima keadaan ini... mataku tidak menangis tapi hatiku cukup menderita dengan tangisan.... oh tuhan... sekali lagi, aku benar-benar tidak mampu menahan tangisan ini...

~~ agak kritikal ~~

Walaupun jururawat menegur aku dari mengambil gambar, namun kerana aku benar-benar mahu mengambilnya maka aku sembunyi-sembunyi mengambil gambar dia. dan aku kongsikan gambar itu bersama-sama abg2ku yang lain. dan respon yang aku dapat dari mereka......... TERKEJUT...... aku hanya mampu menahan...................................dan terus berdoa............

02.08.2010 [Isnin - 5.30pm] HQE

Tengah hari aku membawa kawanku ke SMC untuk melawat abg iparku tapi apabila sampai sana, jururawat cakap, dia sudah di pindahkan ke HQE1.. dan keadaannya kian stabil.. alhamdulillah.

Jadi, selepas kerja aku ke HQE bersama rakan sekerja melawat dia. cari punya cari tempat nya dia di masukkan akhirnya di temui juga. di sana aku lihat ibunya, dan 2 orang adiknya berada di sana menemani dirinya.. dan aku tersenyum... lega hatiku melihat keadaannya... semakin puluh.. ya ALLAH, aku berdoa padamu untuk terus memberi peluang kepadanya untuk meneruskan hidup dan segera sembuh dari kesakitannya itu. amin.

Aku bercerita dengan ibunya.... dan sedikit lega hati ku... selepas itu, aku pun menelefon semua keluarga ku memberitahu keadaannya yang kian stabil.. syukur... alhamdulillah.. semoga dia terus akan sembuh.. amin...

Aku,
Rosse@yeokok,
[03.08.2010, Selasa - 16.47pm]

1 comments:

MOHD ELYAS BIN MOHD SAID said...

amin.. smoga cepat sembuh...